11 Temmuz 2014 Cuma

Fırında köfte patates


her evde muhtemelen sık pişen ve bir çok kişi tarafından da sevilen bir yemek olduğunu düşünüyorum. bunun için misafir geleceği zaman beğenilme ihtimalini yüksek tutmak amacıyla bu yemeği yapıyorum: ) aslında bu yemeği yapmanın üç tekniği var; 1) patates ve köfteleri hafif kızartıp fırına vermek, 2) hiç kızartmadan direk fırında pişirmek 3) sadece patatesleri hafif kızartıp köfteleri çiğden fırına vermek...
üç  teknikle de yapmak mümkün. hiç kızartmadan yaparsanız fırında biraz daha üzün süre pişirmeniz gerekir. ben 3. yolla yaptım... köfteler zaten çok kısa sürede piştiği için onları kızartmaya gerek duymadım. Patatesleri de hafif kızartıp daha fazla lezzetlenmesini istedim. 
işte benim tarifim...
Malzemeler
750 gr kıyma
Bir büyük soğan, 5 diş sarımsak
Çekilmiş ekmek içi ya da galeta unu
Tuz, kimyon, karabiber, pulbiber
5 patates
Sosu için; 2 yemek kaşığı sıvıyağ 1 tatlı kaşığı biber salçası, 1 tatlı kaşığı domates salçası
Hazırlanışı
1. Soğanı ve sarımsakları rendeleyip kıymaya ekliyoruz. Baharatları da ilave edip, ekmek içinden de 2 yemek kaşığı ekleyip iyice yoğuruyoruz.
2. Köftenin kıvamı çok yumuşaksa (kıymanın yağına göre değişebilir) biraz daha ekmek içi ekleyip yoğuruyoruz. Köftelere şeklini veriyoruz.
3. patatesleri yarım ay şeklinde doğrayıp kızgın yağda yarı kıvamlı pişiriyoruz. Fırın tepsisine patates ve köfteleri sırayla diziyoruz. Yemeğin üzerini musluğun altında yıkadığımız yağlı kağıtla örtüyoruz. Alüminyum folyoyla da kapatabilirsiniz ama onun yemeklerle temasının çok da sağlıklı olmadığı söyleniyor. Bunun için ben yağlı kağıt tercih ediyorum.  Yağlı kağıdı yıkamamızın sebebi ise hem hafif olduğu için fırının fanından dolayı uçmasını engellemek hem de yemeğe bir miktar nem vermesini sağlamak. 
4. sosu için tencereye sıvıyağ ekleyip salçaları bir iki dakika kavurup üzerine 2-3 su bardağı su döküp kaynatıyoruz. 180 C'lik fırında 20 dakika pişirdiğimiz yemeğimizin üzerine sosu gezdirip tekrar yağlı kağıtla kapatıyoruz ve tekrar pişirmeye devam ediyoruz. Bu şekilde 20-25 dakika daha pişirip servis ediyoruz.






15 yorum:

Pinarintarifdeftet dedi ki...

Canım ellerıne saglık...nefıs görunuyor

anunturi gratuite dedi ki...

Tatar kiz anunturi gratuite Romania. Sizin sayfa guzel. Ben bayiliyorum Turk mutfagi, sizin yemeklere, senin tariflere.
Benim sitem ozel sayfa acacak ben. Pagem anunturi gratuite icin. sizin tarif calip traduge romence dil yapiyor, veriyorum benim sayfama. Romanya kizlar ogrensin turk mutfagini anunturi gratuite benden. Tesekkur ederim emekleri icin ben hep copii yapacagim senin ve baska site yemek tarifleri anunturi gratuite olarak verecegim. Multumesc din inima Turcia.

seolara dedi ki...

Paylaşımlarınız harika ilgiyle takip ediyorum. Başarılar.
http://www.remtamutfak.com

pratik tarifler dedi ki...

klasik ama vazgeçemediğimiz yemeklerden

Nurgül YÖRÜK dedi ki...

ben de çok severim,sıkışınca yapılabilecek hem lezzetli hem şık bir yemek:):)ellerinize sağlık:)ayy acıktım mı ne:):):)
http://hobidelisii.blogspot.com.tr/

İstanbul Boyacı dedi ki...

iyi bir site teşekkürler.

seolara dedi ki...

Harika paylaşımlarınızı ilgi ile takip ediyorum. Başarılarınızın devamını dilerim.

Cafe Malzemeleri
Endüstriyel Mutfak
Etsiz Çiğ Köfte
Patatesli Börek
Mercimek Köftesi
www.biberdolmasi.com

Fulya Süzen dedi ki...

Merhabalar,
Annemin yaptığına o kadar çok benziyor ki görüntü, tadı da öyledir eminim:)
Elinize sağlık.

Ben de beklerim yeni sayılan sayfama lütfen.
fulyapimlezzetler.blogspot.com
Sevgiler...

Ankara Boyacı dedi ki...

iyi bir site site tesekkürler.

tatyemek dedi ki...

çok güzel bir blog elınıze saglık

tat yemek dedi ki...

çok güzel bir blog bende bloguma beklerim

Ankara Boyacı dedi ki...

iyi bir site teşekkürler.

Unknown dedi ki...

guzel paylaşım toptan koli,kutu koli,karton koli, kraft koli,
ev taşıma kolisi, taşınma kolisi, ,
köpük koli, banlonlu naylon,tek oluklu koli, çift oluklu koli,
kilitli kutu,koli satın al, boş koli,hazır koli,
şişli kolici,mecidiyeköy karton koli,karton kutu kolici,bakırköy kolici ,
ikitelli kolici, istoç kolici, toptan kolici, karton kolici,
mecidiyeköy kolici,mecidiyeköy koli,merter kolici,koli imalatı,
baskılı koli,baskısız koli,zeytinburnu kolici,okmeydanı kolici,
kağıthane kolici,çağlayan kolici,kolici.com,karton kolici,
toptan koli fiyatları,tek oluklu koli,et balık kolisi,kolici,
esenyurt kolici,boş karton koli,esenler kolici,boş koli satın al,
ucuz kolici,arşiv kolisi,kitap kolisi,istoç koli,
büyük boy koli,mutfak eşyası taşıma kolisi,taşınma kolisi seti,taşınmak için koli,
büyük koli,klasör kolisi,kumanya kolisi,taşınma kolisi en ucuz,
siyah koli kutu,beyaz koli kutu,şişli merkez kolici,Nakliye Kutuları,
karton kutu ambalaj,ucuz koli,

Unknown dedi ki...


Merhabalar, size bu lezzetli tarif için teşekkür etmek istiyorum. Ellerinize sağlık www.gumushaneden.com isimli sitemize sizide bekliyoruz.

empero yetkili servis dedi ki...

Çok teşekkürler.